söndag 3 mars 2013

Vasaloppet pågår nu!

Sitter och tittar på Vasaloppet på iPhonen i väntan på att Clara ska dansa klart. Undrar om norrmannen som leder ensam i topp efter Evertsberg? Hoppas inte det!!

Körde stafettvasan i fredags och det gick så där tyckte jag när jag växlade över till min kollega i Evertsberg efter att ha åkt 24 km från Mångsbodarna på 2:12:04 tim, först var jag rejält besviken men när jag räknade över tiderna lite så hade jag kört på ca 5:30 min/km och det var jag nöjd med efter omständigheterna. Har man brottats med en envis förkylning i ca 3-4 veckor som bara gett med sig lite än så får man vara glad med den tiden.

Idag har jag påbörjat en ny kamp inte bara att hinna med all träning som krävs inför Kalmar utan öven en seriös satsning på att gå ned i vikt till sommaren! Hur mycket jag ska gå ned tänker jag inte bestämma utan jag tänker kämpa på så mycket det går och hoppas jag lyckas med det!!

Frukosten idag blev en mjukmacka med ost och minilätta, 2 kokta ägg och ett glas juice! Får se vad jag hittar på till lunch! :)

Nu ska vi se vem som vinner Vadaloppet idag??? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar