fredag 22 juni 2012

En liten summering av vecka så här långt fredagkväll

Nu är det bara lördag och söndag kvar på de här veckan! Midsommaraftonskväll dessutom, imorrn är det midsommardagen och Marie jobbar då med så jag, Tuva och Clara får hitta på något roligt själva på dagen, får se vad det blir???

Här kommer lite om de senaste träningspassen den här veckan:


Cykling

2012-06-20 (onsdag) 01:33:07 tim

#minutmaning Kom hem skapligt på eftermiddagen kanonväder, skriva besiktningsutlåtande det kan jag göra ikväll istället! :) Nu blev det en cykeltur på ca 49 km i solsken, fick lite ont i högerknät efter ca 10 km? så jag tog det lite lugnt men tydligen har det gått ganska fort ändå? Knät kändes bättre på slutet av rundan och nu känns det inget, undrar vad det beror på? Marie påstod hade det hade något att göra med 30 mil på cykel i lördags? förstår inte vad hon menar alls... :)))))))))))
Sträcka:
49,01 km
Hastighet:
31,58 km/h
Tempo:
01:54 min/km
Maxpuls:
163 slag/min
Snittpuls:
135 slag/min
Kaloriförbrukning:
1285 kcal




Löpning

2012-06-22 (fredag) 01:18:10 Start kl 08:16

#minutmaning 1:a löprundan efter både maran och VR, kände inget av högerknät på hela tiden vilket var skönt, för nu kan jag ta längre rundor i veckan som kommer. Sprang in från Haga förbi kolonilotterna och över Gröngarn, Munksundet upp förbi Volvo och Joar, Klosterparken och över Dyarna hem igen. ca 18 grC blåste lite lätt och klarblå himmel precis som det ska vara på en midsommarafton.
Glad midsommar!!! :)
Sträcka:
10,69 km
Hastighet:
8,21 km/h
Tempo:
07:19 min/km
Maxpuls:
140 slag/min
Snittpuls:
126 slag/min
Kaloriförbrukning:
1087 kcal


Nu vilar jag här och sitter och planerar hur jag ska få till fler träningspass utan att det ska ta tid från familjetiden och arbetstid?  Jo man skulle kunna lägga in fler träningspass tidiga mornar i veckan och sen som nu i helgen när Marie jobbar kan jag köra intervallträning löpningen här nere på gång och cykelvägen utanför här hemma, att jag inte har tänkt på det förut?
Så får det bli....

Trevlig midsommar...  :)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar