torsdag 7 juni 2012

Torsdag 7 juni ledig dag

Skulle ju ha varit ledig i tisdags men fick lov att jobba då, trots halvdag ledig?!

Ett av projekten som jag besiktigar på hade kört ihop sig lite pga VVS-strejken så det vara bara att köra på men idag var jag ledig istället för i tisdags!

Var upp tidigt iallafall och 07.16 satt jag på racern påväg ut mot Rv 55 i Allén :)  Det blev ca 54 km på ca 1:52:30 snittfart ca 28,7 km/h, knappt någon vind alls idag lite halvklart och ca 12 grC när jag startade, blev nog lite varmare på slutet. Nu är jag illafall upp i över 100 mil innana Vättern, det är sammanlagt 101 mil nu och  hinner väl bli några till innan nästa helg?

Sen var jag ut och åkte inlines med stavar, med Marie idag. Det var 1:a gången sen 2005 hon åkte inlines och 2005 var det 1:a gången överhuvudtaget som hon stod på ett par inlines. Det blev en vurpa och lite skrapsår men vi åkte bara en liten sväng och efter att ha åkt en bit så funka det ganska bra för henne. Bara öva på älskling! :)

Blev en vända till Cykloteket i Västerås på eftermiddagen idag, måste ha lösa ben och armar tills Vättern och det hittade jag där, fan vad dyrt det är med alla cykelprylar!!!! SUCK!!!
Men nu har jag ändå det mesta som man kan behöva så nu är det bara underhåll som kommer att kosta!

NU är det lugnt och tyst i huset, Marie jobbar, Tuva och Clara sover (hoppas jag?), William är inne i Enköping och jag sitter här...

....äh va fan man kanske skulle ta och jobba några timmar då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar