söndag 28 februari 2016

Första riktiga träningsperioden.....

jag kör nu träningen i 4 veckors cykler där den sista veckan är lugnare än de första 3 veckorna! Nästa vecka är vilovecka och träningsmängden blir då lägre och lite lugnare tempon för att sen nästa måndag öka upp träningstakten igen för 3 nya veckor!

Den här veckan blev det sammanlagt ca 8,5 tim träning, förra gången för 2,5 år sen körde jag ca 10-12 tim per vecka  men jag tror att jag har bättre kvalitet på träning nu och tänker hålla mig på 8 tim per vecka i snitt! Om det är rätt det vet vi den 20 augusti ?? :)

Den här veckan blev det 3 simpass och det ska jag försöka hålla varje vecka nu fram till sommaren, min kravet är 2 pass på sammanlagt 4 km!

Cykelpass blir det nu på trainern 3-4 ggr per vecka och löpning funkar inte just nu utan jag kör Crosstrainer istället ett par veckor till sen ska jag börja köra löpband och gradvis öka upp den träningen, vänster hälsena spökar fortfarande...

Trött och nöjd över de senaste 3 veckornas träning så tänker jag gå och sova nu... 

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar