lördag 12 mars 2016

Snart är V1 i träningsperiod 2 slut...

Har simmat totalt 30 km nu sen i augusti( 26 km den senaste månaden) och idag när jag simmade utan fenor och paddlar så börjar det kännas riktigt bra. Har bra flyt i simningen och jag simmade 3x500m på 12:53 12:05 och sista på 12:51 min jämn och bra fart så orken finns där... Nu gäller det bara att få till något längre pass i mitten på april som test så jag ser var jag är i för simform om man simmar 3860m i ett svep, är lite tradigt att göra i en 25m bassäng men vad gör man... :)

Imorrn ska jag fixa till racern så jag kan cykla utomhus med den och sen plocka ihop triathloncykeln och ta in den på trainern så jag får sitta i hallen och nöta på den. Viktigt att man får in rätt sittställning på triathloncykeln så det är bara att nöta den på trainernresten av våren och racern utomhus sen... 
I söndags när det var Vasaloppet satt jag och cyklade trainer hela vägen från Sälen till Mora, när täten gick i mål då klev jag av. Men vad jobbigt det var jag klev av några ggr när de passerade en del kontroller så totalt vilade 17 min på 3:51 tim. Sista halvtimmen satt jag och trampade på ettan utan motstånd på trainern, var sjukt trött och slut då!

I torsdags körde jag lite styrketräning på Magasinet Gym och som avslutning så gick jag på löpbandet ca 15 min, men jag sprang 1 km oxå första löpningen på ca ett år?? Det bästa var att det gjorde inge ont i vänster hälsena! :) det blev jag otroligt glad för!

Nu väntar jag på att Tuva ska åka på Mellokväll hos en kompis, då ska jag svänga förbi gymet och köra  lite benträning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar