lördag 20 februari 2016

Simpass lördagmorgon...

...försökte övertala familjen igårkväll att vi skulle gå upp 7 imorse och vara inne vid simhallen vid 8 när den öppnade, jag blev totalt nedröstad!!! Fast lyckades få upp alla efter halv 8 och var inne i stan vid simhallen så jag kunde börja simma vid kl 08:32, helt ok tid en lördagmorgon(fast förra lördagen när Marie jobbade var vi där innan 8!?). Dock hände det en tråkig sak när jag simmade och det var att min badmössa från Ironman i Kalmar 2013 gick sönder.... Fast jag får väl klara mig med någon av de mössor jag har fått på Vansbrosimningen och andra triathlonlopp så länge tills i augusti för då får jag ju en ny mössa i Kalmar! ;)




Simpasset gick bra (trots badmössehaveri)var ca 68 min i bassängen men effektiv träningstid blev knappt 41 min på totalt 2000 m, simmade hela tiden på banor för när sekundklockan så jag såg inte ordentligt hur långa vilopauser jag tog mellan reps så det blev lite för lång vila ganska ofta då.

Idag så har vi lyxat till oss lite och bor på hotell i Uppsala jo jättelångt bort vi åkte va? Drog ihop en hel del Scandic Friends poäng på selmestern i somras så vi bor grattis kan man säga typ?! :)
Varit kulturella på Upplandsmuséet och en tur i domkyrkan, sen en god middag på en italiensk restaurang. Vad äter man för mat på en italiensk restaurang om man inte tar pasta? PIZZA så klart med oxfilé på, otrolig god var den oxå. Tycker man måste få unna sig det ibland allrahelst nu när jag tränar hårt och mycket igen......

Nu ligger vi på rummet och kollar mello och bara slöar, men det är vi värda!!!! Sportlovsledigheten börjar bra.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar