lördag 9 november 2013

Traglar på med min rehabträning av min högra höftböjarmuskel... :(

Idag var jag på Magasinet Gym som jag brukar vara på lördagförmiddagar, började med roddmaskin i lugnt tempo för att se om det funkade med höften och det gjorde det så jag körde på 30 min. Sen körde jag på med mitt egenkomponerade (har snott lite idéer här och där från olika träningsexperter på internet) triathlonstyrkträningsprogram. Är just nu i fas 2 i 4:e veckan men idag blev det ingen benträning utan det blev bara armar, mage och rygg. Körde lite extra bänkpress istället för benträning, alltså jag fattar inte vad jag gör för fel med bänkpressträning det händer ingen, jag bara står och stampar på samma ställe känns inte som om jag blir något starkare alls???  I alla andra typer av styrketräningsövningar och muskelgrupper så märker jag hur det går framåt men inte i bänkpress, jag är så jävla klen fortfarande??  :(
Avslutade passet med en stunds harvande på AMT Crosstrainer blev till slut 30 min i lätt motstånd och lugnt tempo...  
Var faktiskt duktigast hittills av alla gympass på att stretcha efteråt, brukar ha som mål att få till lite stretch på 10 min, idag lyckades jag med 17 min det är rekord!!!!

Har haft lite molande värk ikväll i höften men det blir bättre när jag gör stretchövningarna naprapaten visade mig i onsdags...

Nu väntar jag på att det ska bli söndag förmiddag så jag kan åka in till Enköping och köra ett pass på rullskidor på cykelbanorna...träningsabstinens jag va neeej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar