tisdag 26 november 2013

Tisdag och veckan börjar i lite lugn takt....

...med en vilodag igår, ja inte frivilligt direkt för jag hade tänkt åka och simma igårkväll men hade lite för mycket jobb att göra så det blev jobba ända till 22.30!  :(
Idag så började dagen med ett stopp i Kista på Sats innan jobbet och sprang lite på löpbandet i ca 45 min i 7:20 tempo, vågar inte springa snabbare än efter skadan i höger höft, det läker snabbt så om 1-2 veckor bore jag kunna köra på med löpningen för fullt igen!  Tror dock att mitt mål att nå under 50 min på milen inte kommer att uppnås i år men framåt våren så borde jag ligga i den farten hopps jag! :)
Ikväll har jag tagit det lugnt, läst Saltkråkan för Tuva och Clara innan de somnade och sen slöat framför TV:n, (ja det har blivit lite jobb ikväll med men inte så mycket). Nyss avslutade jag ett ca 10 min kombinerat stretch och löpstyrkepass, inte så länge men 10 min är bättre än 0 min!
Nu är det godnatt snart och sen upp efter 5 imorgon och in till simhallen och träna lite simning vid kl 6!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar