lördag 12 november 2011

Lördag skön dag för lata!

Ja idag har jag inte gjort nånting alls, ja jag har inte tränat något alls menar jag, för jag har inte varit helt overksam idag!

Lördagar brukar jag ha som styrketräningsdag men pga rådande förkylning så blev det inställt idag, hade väl  kunnat tränat styrka ändå men vill inte riskera att jag ska bli sämre igen, jag måste ju komma igång igen senast  måndag - tisdag igen för att inte tappa för mycket, längre uppehåll än en vecka får det inte bli.

Idag blev det en sväng till vårt nya hänghak  Erikslunds shopping i Västerås! Handlade lite kläder till William så han slipper att släpa allt fram och tillbaka varje vecka, hittade även lite åt mig själv oxå, men det blev dyrt...
Det blev en sväng ner i Centrum i Västerås oxå, men vad dött det var där undrar hur länge det dröjer innan det blir kris för citybutikerna??? Alla åker tydligen numera ut till Erikslund istället.

Marie lagade god mat när vi kom hem som vi åt, var vrålhungrig då, det blev lite länge mellan måltiderna idag!

Sen har jag legat i soffhörnet och läst Zlatans nya bok på eftermiddagen, mycket intressant bok som jag verkligen rekommenderar alla att läsa, den är läsvärd även om man inte är fotbollstokig. Många spyr galla över Zlatan att han är en Diva och att han är värdelös som fotbollsspelare, men även om det här låter som en klyscha så har jag alltid försvarat Zlatan och sagt emot alla kritiker jag träffat genom åren, för fan killen kommer från ett av Sveriges mest segregerade bostadsområden han har växt upp som invandrarbarnen i ett av Europas mest rasistiska länder(ja Sverige är det, det går ju inte att flytta ett par mil inom landet eller samma kommun ens utan att du riskerar att bli utstött för att du är annorlunda trots att du har svenska föräldrar). Trots sin bakgrund eller tack vare sin bakgrund så har han utvecklats till en av Världens bästa fotbollsspelare det är imponerande tycker i allafall jag. Sen kan alla som  kritiserar Zlatan när han är med i landslaget hålla käft , för i landslaget är han omgiven av medelmåttor som Anders Svensson mfl, klart att han inte kan utföra stordåd då, det är skillnad när han spelar i Milan där det är ett lag med fullblodsproffs.  Nej jag tycker att han är en frisk fläkt som har lyft svensk fotboll till nya nivåer. Läs boken och se själva hur hans liv har varit och är idag.

Nu är det slötid i soffan som gäller och imorrn så blir det en sväng till simhallen och lite bad med Tuva och Clara och Marie, sen har Tuva dans, efter det ska vi åka till Emelie och Peter och gratta Peter som fyller år på måndag.

Sen hoppas jag vara så frisk från förkylningen på måndagkväll så jag kan komma igång med all träning igen??

TREVLIG HELG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar