söndag 13 maj 2012

Söndag och ingen träning idag heller?

...fortfarande förkyld eller allergireaktion eller vad fan det nu är för nått???

Har fått en hel del gjort idag iallafall, var ute kl. 08.05 och startade gräsklipparen till alla grannars glädje! (tänkte att det är ju synd om alla ska ligga sova bort en hel söndag med så vackert väder som det varit idag! ha ha).
Sen skjutsade jag Tuva på Linneas kalas på Macdonalds, på hemvägen slängde jag lite skit på återbruket och åkte sen hem men väl hemma så vände clara och jag in till stan igen. Ska Tuva vara på kalas så tyckte vi att vi var värde en fika på Tammerfors, så vi åt bakelser och wienerbröd där .. mums va gott det var! Har inte handlat något där sen Tammerfors öppnade igen med nya ägare, men det var jättegott alla saker vi åt ialalfall!

Sen hämtade vi Tuva och åkte hem igen tills Marie kom hem från jobbet en stund och åt lunch. Vi satt ute och slöade i solen, men det var kallt i luften så fort det blåste lite så var det kallt. Läste lite i Leif GW Perssons självbiografi, alltså han är helt makalös den karln han skriver lika långsamt som han pratar? Jag försöker läsa på lite snabbare men det går inte, kan inte läsa mer än 1-3 kapitel per dag, mer går inte. Fast boken är intressant!

Nu sitter i allafall nya triathlonstyret på plats och vilken skillnad det blev mot dom raka pinnarna med dom uppåtböjda som sitter på nu, blev lite orolig att växelwiren skulle vara för korta men det funkade utan problem.

Saknas bara ett par såna här hjul eller några andra fina carbonhjul! :) Så är triathloncykeln komplett!

Nu är det bara det tyngsta jobbet kvar idag och det är att få Tuva och Clara att varva ner och komma in, de svävar runt omkring en nästan känns det som?!

Sen måste jag skriva ut besiktningsutlåtandet från i torsdags och fredags ikväll och förbereda mig för 2 möten imorrn...slit och släp!

Fast vad gnäller jag för nästa vecka är det ju bara en arbetsdag! Imorrn sen är det nästan en hel vecka ledigt!!!  :)

Fast det jobbiga är att jag fyller år på onsdag och jag börjar bli.....   lite stressad över det...kanske ha varit det länge nu... så där ett halvår kanske!?

Ja jag fyller jämt och mycket för mycket och jag gillar det inte!!!!  :(

Helst skulle man bara fly bort från allt och resa iväg, men..... ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar