onsdag 16 maj 2012

jaha då var den dagen här då!!!

...känns ingen skillnad mot igår?

Jag är alltså nu 50 år sen nån gång runt 6-tiden morse? Trodde det skulle kännas annorlunda på nått sätt? Men jag har ännu inte märkt någon väsentlig skillnad? Tror jag?

50 år låter jättegammalt tycker jag, jag borde alltså känna mig trött och utsliten nu, men inte gör jag det! Ja idag är jag kanske lite seg och trött men det beror mest på förkylningen och inte på åldern!

Nej trött och sliten är jag då rakt inte, jag har aldrig någonsinn varit så vältränad som jag är just nu! visserligen har jag vägt mindre, men då har jag också mått som ett lass skit dom gångerna, men inte nu! Nu mår jag bra både fysiskt och psykiskt! 1989 vägde jag 74 kg på sommaren, men då hade jag byggt hus i 3 månader dygnet runt och var helt slutkörd psykiskt, 2004 vägde jag 82 kg på våren och var helt slutkörd pga skillsmässa och en massa skit med husförsäljning och annat.

Nu har jag tränat på Magasinet Gym sen våren 2008 och cyklat sen sommaren 2008, kört simträning regelbundet sen hösten 2010, löptränat regelbundet sen förra våren, så nej trots att jag väger runt 98 kg jag har aldrig varit i bättre form än vad jag är nu :)

Så nu är målsättningen att bli så bra tränad som möjligt till nästa sommar så jag kan köra och genomföra IronmanSweden i Kalmar och för att klara det så har jag idag fått ett fint hjälpmedel i present, en sån här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar