måndag 17 augusti 2015

Snurriga funderingar från en Ironman som vill bli Ironman igen....

Det blev ju ingen Ironman i år, var anmäld till Kalmar men kom inte till start!
Satt hemma vid datorn och jobbade i lördags och lyssnade på P4 Kalmar och följde Ironman och led...
Ska man starta i ett Ironman lopp så måste man har tränat innan i minst ett år, men det hade inte jag gjort det senaste året?? Har prioriterat fel eller kanske inte det heller men jag har prioriterat jobbet för mycket! Det är en svaghet jag har att jag inte kan skilja på fritid och arbetstid gränserna suddas ut och blir osynliga och jag jobbar nästan hela tiden....

Varför gör jag det då jo för att i alla byggprojekt så fördela man resurserna helt åt helvete fel, vi har varit 1 projektledare, 3 byggledare, 1 miljöledare och 1 installationsledare(jag)??  Vi hade lätt kunnat varit 2 installationsledare?? vi är nu uppe i över 1000 fråga/svar av dessa är 80% installationsfrågor som jag svarat ensam och hanterat helt ensam! Nästa gång går jag inte på det här igen tänker begära att vi är 2 på sånt här stort projekt!!!  Det är svårt att bygga väderskydd för installationer det är därför det är 60% Byggledare och 20% installationsledare i ett labprojekt?? Nä jag är inte bitter jag heller!!

Fast skit i det nu! Nu tar vi nya tag och gör en ny satsning, nytt jobb f o m 1 september och ny satsning mot IM Sweden i Kalmar 20 augusti 2016!  Träningen är i full gång redan enligt en plan! gradvis ökande träning med mycket styrketräning just nu, inte för mycket men tillräckligt för att bygga en stark kropp som sen klarar uthållighetsträningen....  just nu är cyklingen lågpulsträning men en snittpuls på mellan 120-140 BPM, har snittat runt 128 bpm de senaste rundorna på ca 55-60 km.

Simningen tog jag upp igen i förra veckan, den har legat nere sen tidigt i våras och där måste jag verkligen komma igång snart för blir det lika mycket vind nästa år som i lördags då är man rykt...varierande träning med pass för snabbhet och separata pass för distansträning måste jag få till! både kvalitet och kvantitet dvs kvalitetskvantitet!  :)  Ja om nu simhallen i Enköping håller ihop, man baxnar och undrar vad kommunalpolitikerna i den här kommunen gör egentligen? snacka om beslutsvånda och velande!!!  :(  de ändrar och ändrar så det blir nog ingen ny simhall på flera år än..
Vad trött man blir....

Anmälan Ironman Sweden Kalmar   check!!!
Bokat boende i Kalmar 17-21/8 2016   check!!!
Gjort upp en plan för träning   check!!!!  (än så länge i mitt huvud, men ska skrivas ned)
Planera arbete så att jag hinner med att träna    ej klart än??
Planera träning så att inte familjen blir lidande( alltför mycket) ???
Gå ned i vikt till loppet i augusti (kämpar för fullt med det nu var uppe i över 115 kg före midsommar, nu ca 112 kg så det måste bort mycket mycket mer).  ???

Det blir många morgonpass det här året och tidiga kvällar så man får sova.....


.....undrar hur jag tänkte??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar