söndag 23 augusti 2015

Det tar sig...

efter onsdagens svacka i träningsvilja så blev det lite bättre på torsdagmorgon...  kom precis till SATS i Kista när de öppnade kl 6 och gick in där och körde ett pass innan jobbet. 20 min rodd, 20 min motionscykel och 20 min AMT-crosstrainer det kändes kanon efter det.

På jobbet så börjar vi närma oss helt klart hus och hus P ska börja fyllas med folk f o m 24/8 om nu allt är klart då enligt brandkonsulten dvs imorgonbitt? så imorrn blir det ingen träning då är det jobb som gäller hela dagen.

I fredagskväll blev jag sugen på att cykla lite först tänkte jag MTB men det var för varmt för skogen så det blev landsväg iallafall bort till Nykvarn vid länsgränsen mot Västmanland, körde 3 varv 5,3km/varv runt förbi Östanbro och Nykvarn, sen hem igen blev totalt ca 32 km.

Igår lördag så körde jag pass 5 i fas 1 enligt det styrketräningsprogram jag har gjort upp för de viktigaste muskelgrupperna man har som Triathlet. Totalt blev 55 min effektiv medelhård styrketräning.

Idag tog jag ett nytt cykelpass och det skulle bli ett lågpulspass på ca 6-7 mil, började cykla med riktning mot Västmanlandssidan men mellan Kil och Sparrsätra K:a så var det en jävla motvind så då ändrade jag mig till att cykla mot Lådö och bört förbi Långtora mot Biskopskulla. Fast det var ju motvind ända bort till Görlinge så när jag kom till Härkeberga så istället för att cykla runt Grillby och Boglösa ändrade jag riktning in mot Enköping från Härkeberga och sen hem. Var helt slut när jag kom hem så det kanske inte är mer än rätt att jag tar en vilodag imorrn måndag så jag får återhämta mig. På tisdag kör vi på igen!!  :)
Punka i fredags och punka idag, 2 st efter varandra??
Jag har cyklat 6 vätternrundor utan att få punka, men det 
var väl de där jävla billiga skitslangarna jag köpte förut??
Nu ska jag fylla på med punkteringsvätska så man kan 
ägna sig åt cykling utan att behöva strula med annat!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar