måndag 25 februari 2013

Öppet Spår Söndag 24 februari 2013

Vilket härligt Öppet Spår idag söndag! Solsken, perfekta hårda spår och perfekta skidor och en kanontid! Nej jag ljuger!!! Det var bedrövliga spår! Varför följde jag vallatipsen och vallade skidorna efter det?? Jag har vallat om skidorna säkert 8-9 ggr? Ibland funkade vallan och sen ändrade sig temperaturen och då fick man valla om!! Bakhalt eller så högg skidorna. Men dagens lopp ingår i mina förberedelser för Ironman så bra träning blev det! En normal människa hade brutit i Smågan!! :)

Lite bilder nedanför här:

Ca 35 min innan start

 Bara 5 min till start

Har precis kommit ner till starten
Sen på vägen hem så fick vi punka mellan Borlänge och Säter, jävla snåla Trafikverket som inte kan laga hålen i vägen, Rv 70 är en hårt trafikerad riksväg, men laga nej man ställer en kona i gropen och ingen varningsskylt!!!??och sen när det är dimma med sikt på ett par meter vad händer då man kör ned i gropen som är ca 10-15 cm djup med följden att fälgen blir sönderslagen!!!  Fick stå och byta till reservhjul i Säter vid en mack så vi hade lite lyse iallafall som tur var mitt i all otur!  Nej jag är inget större fan av Trafikverket idag, för jag har granskat alla vägar jag åkt på idag och det är stora hål överallt nu!!  Beror väl troligen på att det inte blev någon riktig tjäle innan snön kom??? Men för den skull kan man väl laga de största hålen provisoriskt tills det blir väder så man kan laga vägarna på rätt sätt???  Nej men spara pengar ni på under hållet, vägskatten den går väl till något annat skit istället??   

"Inte är jag bitter heller"  ???









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar